torsdag 22 september 2011

Lyssna på intuitionen

Alldeles för en stund sen hände det som händer då och då. Mitt i all aktivitet och arbete så kommer en tanke, en impuls, eller en röst som säger något som får en att direkt stanna upp. I dag fick jag till mig det här; "du skulle egentligen börja blogga". Budskapet var så kraftfullt att jag var tvungen att tänka över saken. Jag måste erkänna att jag nästan aldrig läser bloggar som andra skriver. Därför har jag faktiskt ingen aning om vad det här kommer att innebära. Men jag är av naturen sådan att jag gärna provar nya saker. Det kan nämligen innebära häftiga upplevelser och nyttiga erfarenheter som kan göra mig till en bättre människa. Att vara nyfiken på livet får mig att utvecklas, vilket i längden innebär att jag inte riskerar att bli uttråkad, något som jag finner förfärligt destruktivt. Att bli uttråkad alltså! Så nu har jag gjort precis det, följt intuitionen och börjat blogga. Min förhoppning är att jag själv och många andra ska tycka att min blogg är intressant. Livet och vad som sker kommer att sätta sin prägel på bloggen och därför råder det ingen tvekan om att innehållet åtminstone blir variationsrikt.  

© Petra Pantzar



5 kommentarer:

  1. Testar själv om det funkar att kommentera...

    SvaraRadera
  2. Klara jag kommentera tro...

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Här ska vi hänga massor ;) fin blogg pinglan, kram kram / Åsa

    SvaraRadera
  4. Intressant, intuition går jag ofta på och vad det stämmer :)

    SvaraRadera